poniedziałek, 20 lutego 2017

Baby Shower

Jest to zabawa, która w Polsce dopiero zyskuje na popularności, jednak coraz więcej młodych mam decyduje się na organizację Baby Shower. Odchodzi już się od babcinych zabobonów, by nie kupować wyprawki dla dziecka przed narodzeniem, czy nie wstawiać łóżeczka do pokoju dziecięcego. Obecnie przyszłe mamy wpadają w szał kupowania, często już niedługo po zobaczeniu dwóch kresek na teście ciążowym oraz pragną cieszyć się swoim stanem i go celebrować na wszystkie możliwe sposoby. Uważam że świetnym pomysłem jest wtedy zorganizowanie takiego przyjęcia. A co to w ogóle jest za impreza?

Baby Shower jest to przyjęcie organizowane na cześć przyszłej mamy, w Polsce często nazywane też bociankowym. Zwyczaj ten przywędrował do nas ze Stanów i w zasadzie większość z nas wciąż kojarzy go jedynie z hollywoodzkich filmów, jednak możemy już znaleźć strony w internecie przygotowujące dekoracje specjalnie na tą okazję, a także profesjonalne firmy zajmujące się organizacją tej imprezy. 
Sama nazwa oznacza dosłownie "dziecięcy prysznic", co w domyśle mówi o 'prysznicu prezentów wyprawkowych'. I faktycznie, jednym z głównych założeń jest obsypywanie prezentami przyszłej mamy. Co wybrać jako upominek na tą okazję? W celu uniknięcia dublowania i kupowania nietrafionych prezentów, najlepiej sporządzić listę rzeczy, których wciąż w wyprawce brakuje. Goście mogą się składać na droższe prezenty, lub przynosić po drobiazgu, to już każdy sobie ustala wedle możliwości. 
A kto zajmuje się organizacją tego przyjęcia? Najczęściej jest to kobieta z bliskiego otoczenia młodej mamy, jej siostra lub najlepsza przyjaciółka. Odbywa się ono zazwyczaj w domu organizatorki, albo w domu mamy na cześć której impreza się odbywa. Coraz częściej też wynajmuje się lokale, wiem na przykład, że w Warszawie można urządzić Baby Shower w Szumiś Cafe, o którym pisałam wcześniej TUTAJ.

A co się robi w czasie tej imprezy? W internecie możemy znaleźć wiele gier na tą okazję. Na przykład każda z obecnych kobiet przynosi swoje zdjęcie z dzieciństwa i trzeba później odgadnąć które należy do kogo. Można zrobić quiz z wiedzy na temat bajek, albo na temat przyszłej mamy. Możliwości jest całe mnóstwo. Gdy decydujemy się na przyjęcie w domu dobrym pomysłem zawsze będą babskie filmy. Prócz tego bardzo popularne są torty z pieluszek, smoczków i innych akcesoriów dziecięcych. No i oczywiście bezalkoholowe drinki, dużo smacznego jedzenia, i babskie ploty. Warto zaznaczyć, że jest to impreza jedynie dla kobiet, tak jak wieczór panieński. I może być to ostatnia impreza młodej mamy na dłuższy czas, ostatnia okazja żeby się wyszaleć, dlatego też warto sprawić jej tą przyjemność i wspólnie świętować pojawienie się dziecka.

Inspiracji można znaleźć całe mnóstwo, tak samo jak gotowych dekoracji, czy właśnie pomysłów na gry i zabawy. A co jeśli żadna z naszych koleżanek nie wpadnie na pomysł zorganizowania dla nas takiego przyjęcia? Zawsze możemy podsunąć im taki pomysł, albo same wszystko zorganizować. W Polsce, gdzie nie jest to jeszcze aż tak popularne, jest to jak najbardziej na miejscu ;)

Ten post miałam dla was już zaplanowany od dawna, ze względu na to, że ostatniej soboty miało się odbyć moje przyjęcie i chciałam zdać wam z niego relację. Była przygotowana wspomniana lista prezentów z  podziałem na droższe i tańsze, myślałyśmy nad jakimś lokalem, jednak decyzja padła na moje mieszkanie. Zaczęłam już szukać inspiracji i dekoracji w internecie (tutaj podam wam linka do jednej ze stron przygotowujących takie tematyczne ozdoby >KLIK< ) i planować własnej roboty catering, jednak... impreza w końcu nie doszła do skutku, o czym dowiedziałam się kilka dni wcześniej. Koncepcja posta się odrobinę zmieniła, jednak postanowiłam i tak dziś poruszyć ten temat, tylko trochę z innej perspektywy.
A co do mojej niedoszłej imprezy to w końcu spędziłam ten dzień z przyjaciółką jedząc chińczyka, ciasto i oglądając babskie filmy, no i jestem 'bogatsza' o piękny bujaczek-leżaczek :) Więc jak sami widzicie, dzień i tak był udany.


A wy miałyście może Baby Shower, albo byłyście na takiej imprezie? A może dopiero ją planujecie?
Opowiedzcie mi w komentarzach :)



23 komentarze :

  1. O a czemuż to nie było imprezy?
    No widzisz, prezent się dostał i to jaki fajny:)

    Ja nie miałam takiej imprezy:)Fajna sprawa, choć słyszałam też o negatywnych opiniach, bo ze niby można zapeszyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Stanach czy w UK nikt się takimi zabobonami nie martwi, w Polsce też młodzi ludzie już coraz mniej boją się, że zapeszą, a ja nie jestem z tych przesądnych więc uważam, że to świetna sprawa.
      A imprezy nie było przez moje koleżanki, które się wypięły w ostatniej chwili i niestety padło przy tym trochę niemiłych słów za moimi plecami, szkoda gadać. Ale trudno... chociaż jedna nadrobiła za całą resztę :)

      Usuń
  2. ja tam miałam trójkę i niestety nie miałam żadnej imprezy choć nie powiem marzyła mi się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To było samej zorganizować i zaprosić koleżanki ;) Niestety nie jest to na tyle popularne u nas, nie każdy o tym pomyśli.

      Usuń
  3. Wiesz że nigdy nie słyszałam o bociankowym? Brzmi fajnie :) poprzednio nie miałam baby shower, może teraz zrobimy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nie miałam baby shower i chyba nie chciałabym mieć - u nas prezenty dostaje się już po porodzie i to raczej od najbliższej rodziny i przyjaciół. Wszyscy zawsze pytają co jest potrzebne więc nie mam problemu z nietrafionymi prezentami :) CO do imprezy - bardzo dobry pomysł, ale wydaje mi się, że wiele osób, zwłaszcza tych bezdzietnych, nie zrozumie koncepcji i wypnie się - tak jak Twoje koleżanki. O wiele lepiej jest zabrać przyjaciółkę na babsko-ciążowy wypad i uniknąć głupich komentarzy :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  5. ja mialam baby shower ale bez takiej słodkiej oprawy. Przyszły koleżanki do mnie z prezentami, które wcześniej sobie wybrałam. Było małe pocie, u mnie bez alko :(, zabawy, muzyka i humor, czyli to co powinno byc :)
    baby shower nie jest jeszcze takie popularne, a szkoda - to jest dodatkowy dzien zeby sie spotkac, posmiac. I rzeczywiście jest tak, że to ostatnia impreza mamy haha :D
    ps. a kolezankami sie nie przejmuj, docen tą jedną co przyszła :) to jest najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja żałuję, że nie wyprawiłam więcej razy tej imprezy. Raz tylko przyjechały do mnie dość spontanicznie koleżanki i było fantastycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy na baby shower nie byłam i sama też nie będę tego organizować. Jest to u nas tak mało popularne (szczególnie w małych miejscowościach), że nie wiedziałabym od której strony to ugryźć. Ale jeśli ktoś chce mieć taką imprezę, to mnie nic do tego. Chociaż myślę, że większość osób (szczególnie z grona zaproszonych) uznałoby to za niepotrzebny wymysł przyszłej mamy i wymuszanie na tym kupowania prezentów. Jeśli mieszkałabym za granicą to byłabym bardziej skłonna do zorganizowania takiej imprezy, ale w lekko zacofanej Polsce spotkałabym się tylko z krytyką :)

    www.mamamalegoktosia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Przy pierwszym dziecku prawie nikt nie słyszał o imprezach tego typu, za to jak byłam w ciąży po raz drugi rozważałam taką możliwość, jednak ostatecznie impreza nie doszła do skutku.

    OdpowiedzUsuń
  9. Marzyła mi się taka imprezka... ale nie miałby mi jej kto zorganizować, a jeśli sama chciałabym się tym zająć - nie miałabym dla kogo.

    OdpowiedzUsuń
  10. Marzy mi się taka impreza, ale .... nie mam koleżanek :( hehehw

    OdpowiedzUsuń
  11. ja nie miałam takiej imprezy, choć może kiedyś, gdy będziemy planowali 2 dziecko, kto wie ? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nawet myślałam o takiej imprezie w ostatniej ciąży, ale było tyle imprez rodzinnych, wesel itd, że nie było czasu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio koleżanka z pracy robiła baby shower, ale niestety nie byłam. Za to mały Frantz przyszedł już na świat ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo żałuję, że nikt nie wpadł na taki pomysł kiedy ja byłam w ciąży

    OdpowiedzUsuń
  15. Marzyłam o takim baby shower :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie byłam i nie miałam takiego przyjęcia ale zawsze o takim marzyłam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Tą tradycję znam tylko z zagranicznych programów. Sama nigdy nie byłam na takim przyjęciu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Szczerze mówiąc 100% moich ciężarnych znajomych nie miała baby shower. Generalnie raczej się przyjęło, że wpadając w odwiedziny do ciężarnej lub będącej świeżo po porodzie przynosi się jakieś rzeczy dla niej i dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie miałam bo nie mam takich fajnych koleżanek ;) ale jak dla mnie to super sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  20. Sama nie miałam i nigdy nie byłam, ale staje się to coraz bardziej modne więc może jeszcze kiedyś przypadnie mi w udziale bycie gościem na takiej imprezie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Każdą przyszłą mamę namawiam na taką imprezkę. Oj długo później nie będzie w centrum uwagi, długo. Tylko pamiętajcie o liście prezentów :) Jeśli będę miała możliwość świętowania w ten sposób, na pewno to zrobię.

    OdpowiedzUsuń

Recent Posts

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.