czwartek, 19 października 2017

8 rzeczy, za które siebie lubię

Jak każdej z nas zdarza mi się patrzeć na innych z zazdrością. Nie znoszę tego u siebie, ale dość często wytykam sobie braki porównując się z innymi. Ktoś ma ładniejsze mieszkanie, lepszą figurę, twarz, włosy, zawsze znajdzie się coś! I tu nie chodzi tylko o wygląd. Lubię podglądać czyjeś życia, niestety nawet gdy robię to bezinteresownie, czuję w głębi lekkie ukłucie.
Ostatnim czasem zaczynam dążyć do tego, by zamiast zazdrościć innym poprawić swoje życie. Nic to jednak nie da, jeśli nie będę lubić samej siebie. Tak, właśnie od tego tak wiele zależy. Czując się ze sobą dobrze idziemy w życie z wysoko podniesionym czołem, wypiętą piersią, stając bez lęku twarzą w twarz z tym, co przyniesie nam życie. Warto więc zastanowić się, co właściwie w sobie lubimy. Nawet gdy wydaje nam się tego niewiele, każda z nas na pewno jest w stanie znaleźć chociaż 8 takich rzeczy. Czy to w wyglądzie, czy cechy charakteru.


8 rzeczy, za które siebie lubię

1. Oczy
Duże, niebieskie i pstrokate. Dobrze wyglądają zarówno w makijażu jak i bez. Zawsze uważam je za swój ogromny atut.

2. Figura
To coś, co polubiłam dopiero niedawno. Wcześniej zawsze mi coś nie pasowało, zawsze uważałam że jest z nim źle. Ciągle byłam w stanie się czegoś przyczepić. Dopiero w ciąży pogodziłam się ze swoim ciałem. Pokochałam rosnący brzuszek, zaakceptowałam nadprogramowe kilogramy. Po ciąży, gdy waga w końcu spadła czuje się ze sobą na prawdę świetnie, jak nigdy w życiu.

3. Empatia
Jest to cecha, która została mi wpojona w dzieciństwie. W dużym stopniu to właśnie ona ukształtowała mnie na względnie dobrą osobę, pomimo moich wielu niechlubnych cech. Pomaga w budowaniu przyjaźni, w znalezieniu miłości, w byciu mamą, ale przede wszystkim w byciu po prostu człowiekiem.

4. Otwartość i Łatwość w nawiązywaniu kontaktów
Jestem osobą bardzo towarzyską. Kocham przebywać z innymi ludźmi, rozmawiać, a także poznawać nowych. Dzięki temu, na każdym etapie swojego życia miałam grono znajomych, które stale się zmienia i powiększa. Wśród nowych ludzi nie czuję się obco i nieswojo, co pomagało mi np. w czasie gdy pracowałam. Teraz także widzę tego korzyści. Łatwo nawiązuje kontakty z innymi matkami, więc nie czuję się samotnie.

5. Otwartość na zmiany
Wyznaję zasadę, że kto stoi, ten się cofa. Nie boję się zmian i zawsze wychodzę im na przeciw, bo zwykle przynoszą coś dobrego, a w dodatku kształtują, uczą i sprawiają, że jesteśmy tym kim jesteśmy i tu gdzie jesteśmy.

6. Bycie upartym
 Pomaga to w dążeniu do celu i w zdobywaniu tego, czego się chce. Niestety, przy moim braku motywacji nie zawsze ląduję na szczycie, ale gdy coś jest dla mnie ważne i mi na tym zależy, uparcie do tego dążę.

7. Gadatliwość połączona z umiejętnością słuchania
W dzieciństwie było to moim kompleksem. Potrafiłam przegadać każdego, a niektórzy nazywali mnie "katarynką". Jednak w dorosłym życiu udało mi się tą cechę odrobinę okiełznać. Wiem już kiedy mówić, a kiedy milczeć. Nauczyłam się słuchać ludzi. Co prawda wciąż ze mnie niepoprawna gaduła, jednak w obecnej formie ułatwia mi to nawiązywać kontakty oraz zbliżać do siebie ludzi.

8. Samodzielność
Nie to, że od razu ze mnie jakaś Zosia-Samosia (no może trochę) i generalnie potrafię korzystać z pomocy innych (a przynajmniej się staram), ale jestem w stanie poradzić sobie sama z większością rzeczy. To także bardzo pomaga radzić sobie w życiu, dobrze jest być niezależnym i korzystać z czyjejś pomocy z wyboru, a nie z konieczności.

A teraz mam dla was wyzwanie. 
Wymieńcie 8 cech, które w sobie lubicie i napiszcie je w komentarzach ;)

Wpis powstał w ramach akcji #umiem_liczyc_do_8, której celem jest pozytywne spojrzenie na siebie! Zewsząd dobiega nas hejt i krytyka przez co zapominamy o tym co dobre. Zmieńmy to! spójrzmy na siebie łaskawszym okiem i pogadajmy o tym co w nas dobre :).

10 komentarzy :

  1. Bardzo dobrze :) Zawsze warto szukać tych pozytywnych stron i dobrze myśleć o sobie samej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałam właśnie napisać, że taką liste, to raz na jakiś czas przydałoby się robić każdej z nas

    OdpowiedzUsuń
  3. Osiem cech, które w sobie lubię? Tylko osiem, no co Ty? ;-) A teraz serio:
    1 - lubię siebie za swoją siłę, wiele już w życiu przeszłam i wiem, że nie tak łatwo mnie złamać;
    2 - lubię swoją pewność siebie;
    3 - lubię to, że jestem wrażliwa na cierpienie innych, zarówno ludzi jak i zwierząt;
    4 - lubię tak jak Ty swoje oczy;
    5 - a również figurę ( też sporo czasu mi zajęło zaakceptowanie tego jak wyglądam);
    6 - Lubię się za szybkość w nawiązywaniu kontaktów;
    7 - oraz za to, że często się uśmiecham;
    8 - ale najbardziej lubię w sobie to, że pomimo tego, że wszystko może się walić, ja się nie poddaje :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej! To niełatwe! Osiem aż? :D Też lubię swoje oczy, paznokcie też i włosy, kreatywność, poczucie humoru i... No i to by było na tyle 😁

    OdpowiedzUsuń
  5. No to zaczynam wyliczankę: lubię swoje oczy, włosy i usta... Lubię się za swoją pokorę, empatię i cierpliwość... No i za poczucie humoru i wrażliwość emocjonalną :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miło docenić siebie. Ja szczególnie chciałabym zmienić zdanie odnośnie figury.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem w trakcie tworzenia takiej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ekstra wyzwanie. Moje 8 cech, ktore w sobie lubię:
    1. Zdecydowanie, które czasami zmienia się w upartość
    2. Skromna nie będę, ale inteligencja
    3. Poczucie humoru. Uwielbiam anstrakcyjny humor.
    4. Umiejętność wczucia się w sytuację innycj, analiza przyczyn ich zachowania.
    5. Zacięcie artystyczne i wyczulenie na ładne rzeczy. Rysuję,maluję,śpiewam...
    6. Włosy, zawze miałam grube i mocne, ale teraz jeszcze bardziej się zagęściły i urosły. Uwielbiam je :)
    7. Zdrowy rozsądek do wychowania dziecka. Nie trzymam go pod kloszem,nie przegrzewam,nie lituję się.
    8. Mocny charakter, silna motywacja (do biegania, do blogowania) wytrwałość.

    OdpowiedzUsuń

Recent Posts

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.